måndag 9 november 2009

En krans blev klar........

........ en krans blev det ju igår. Inser idag att det var stickigt värre! Alldeles prickig på både händer och armar, men det var det värt :D

Hann inte upp till blomsteraffär eller färghandel innan de stängde, så det blir inget mer pyssel i kväll.
Imorgon hinner jag nog inte heller. Vi ska till Huseby Bruk och deras fantastiska julmässa, ska bli så himla kul.
I kväll när jag kom hem hade dottern bakat två olika chokladkladdtårtor. En mjölkfri med maräng ovan på, mumsig, och en med tryffel ovanpå (inte mjölkfri) som sades vara lika god. Passade ypperligt eftersom vi hade gulaschsoppa till middag!
Jag skickar med er några rader från Tove Janssons Höstvisa,
Nu blåser storm därute och stänger sommarns dörr,
det är för sent för att undra och leta.
Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr
men mer än du nånsin får veta.
Nu ser vi alla fyrar kring höstens långa kust
och hör vågorna villsamma vandra.
En enda sak är viktig och det är hjärtats lust
och att få vara samman med varandra.


Tjingeling

Inga kommentarer: