söndag 3 juli 2016

Förvara dynor


Våra uteplatser, är verkligen uteplatser. Vi har inte byggt någon inglasad uteplats ännu, men det står rätt högt upp på önskelistan vill jag lova.
När uteplatserna är ute, blir det ett hiskeligt bärande på dynor, dessutom är det inte så himla enkelt att bara gömma undan dem i vardagsrummet.


En äppellåda fick därför ta emot de mindre dynorna, medan den stora, till soffan, fortfarande ligger på golvet och "skräpar". Filtarna hamnade i en korg där de är enkla att ta med antingen ut på altanen eller ut i trädgården.


Den här söndagen har bjudit på ett riktigt omväxlande väder. Riktigt fint i morse och tillräckligt länge för att jag skulle hinna plocka lite röda vinbär. Vid lunch kom det både moln och ordentliga skurar, sen har det fortsatt att växla mellan sol och regn. Nu till kvällen är det riktigt fint igen :-)

Men det har varit bra väder för lite kakbak och gelékokning. Maken har pulat med det stora skåpet i köket, snart börjar det likna ett skåp även invändigt ;-)


Som sagt, söndag och sista lediga dagen den här helgen. 
I morgon är det måndag och uppstart på en ny arbetsvecka, fyra veckor kvar att jobba innan semester.

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Den vita blåklockan finns nog i flera storlekar har jag för mig jag har en som är jättestor. Ingen blå har jag. De är så fina för de syns i rabatten. Klar du ska ha en rabatt med riddarsporrar och annat fint det njuter jag av varje dag vid fikabordet.
Dynor ja det är ett tråkigt kapitel speciellt såna här dagar när det är varmt solen skiner och rätt som det är så spöregnar det. hur kul är det att rusa ut och ta in dynorna.. Men ett måste
Ha det got och njut veckan hoppas det blir sol mellan skurarna
Kram Meta

Mia Coman sa...

Yes, you're right, it is a problem to me and outdoor cushions. Good thing you solve in a wonderful way! I like chimes in previous posting. Where these flowers grow ... is heaven on earth!
Regards, Mia