fredag 15 januari 2016

Mitt i januari och tulpanens dag


Vilken bra idé! Att lägga tulpanens dag mitt i januari, när vi julat ut och inte har så mycket färger inne.

Eftersom jag tappade lusten för den ena blomsteraffären och andra hade semesterstängt :o fick det bli två knippen svenska tulpaner i en lätt rosa ton i den lokala matbutiken när jag ändå var där och fredagshandlade.

I kväll trycker kylan på så det får bli soffmys med tända ljus och en sprakande brasa.


Nu tror jag bestämt att det börjar bli hög tid att förbereda kvällens mat, det blir en trerätters som omväxling :-)
Toast skagen följt av pocherad torskrygg med vinsås och vi avslutar med ett experiment. 
En chococaramelpie, om den blir lyckad kommer ett recept på matbloggen, annars förtränger vi den snabbt ;-)

Ha en härlig fredag. 

Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Den som kom på det med tulpandagen den var nog rätt desperat i vinterkylan men att jättebra beslut tycker jag. Njuter av alla fina tulpaner på bloggen. nog tycker jag man kan köpa i matbutiken är de färska så klarar de si länge. Ser ur att de ska bli fina när de slår ut.
Ha nu en fin helg. här går den i lathetens tecken
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Vilken festmeny du bjuder på. Hoppas det blev en lyckad dessert. Kraaam Pia