söndag 10 januari 2016


Vi skriver redan 10:e januari och jag kan konstatera att tiden flyger iväg minst lika fort efter jul som före.
Den här helgen försvann ju lika fort som den kom :o Men så är det väl, tiden går fort när man har roligt :-)

Vi startade tidigt igår, hämtade dottern vi tåget, hämtade släpvagn och drog sen till Ikea. Jodå, vi hängde på låset ;-)

Dottern hade en lång lista och jag hade fyra grejer, vem tror ni fick tag i allt? Jomen, dottern!! Jag fick inte tag i nåt av det jag var ute efter :o

Vi packade både släp och bil, körde ner till Karlskrona i lugn takt. Släp ni vet!

Vi fick hjälp att packa ur av dotterns sambo, sen var det bara att montera igen. Hem körde vi inte förrän sena kvällen och mötte snömodden bara någon mil hemifrån.


I dag har maken skottat snö och målat, sonen har isfiskat, jag har bakat och just nu passar jag fyllningen till kvällens vårrullar. Filodeg ska fyllas och sen ska de ner i fritösen :-) 


Jag säger bara det, den där amaryllisen!
Såna får det bli fler av till nästa jul!! Jösses vad den blommar, fem eller sex stänglar och den ena avlöser den andra :-)

Nu piper visst timern, det är dags att ta tag i maten igen :-) 

Ha en fin söndagskväll och en bra start på nästa vecka. 

Tjingeling

Inga kommentarer: