tisdag 8 september 2015

Vitaminbomb


Tyvärr var vi tvungna att plocka bort våra havtorn tidigare i år, myrorna hade invaderat och faktiskt dödat buskarna.
Efter trippen till Malmö, då vi mumsade på friväxande havtorn, har vi bestämt att vi minsann ska besegra myrorna och sätta nya buskar på annan plats.
Havtorn är nog bland de C-vitaminrikaste frukterna man kan odla på våra breddgrader ;-) En riktig vitaminbomb med andra ord!

Sedan behövs det visst en förklaring av sladdvalet i förra inlägget ;-) Helst hade jag haft samma svart/vita sladd som till min stora, härliga industrilampa.
Men ....... det finns alldeles för många olika varianter på just de svart/vita. Det var väldigt stor skillnad kan jag säga, inte ens i närheten. Så svart fick det bli!

Ha en underbar kväll och en bra start på morgondagen.
Tjingeling 

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Sådana buskar står på min önskelista. Försökte stjäla en ute vid kusten men den tog sig inte. man måste ju ha en hona och en hane har jag fattat. Fattar att du tog svart eftersom de inte var lika dana. Kram Pia

HWIT BLOGG sa...

Havtorn ja, kanske man skulle testa en dos av detta! Tack för din gulliga kommentar på bloggen, det värmde!
Kram Titti

Meta sa...

Det gillas även här av havtorn. Jag fick ta bort mina för de var för stora. Men grannen fick tjejen och killen står i slänten vid uppfarten( nästan som ett olivträd blir det där.) så jag kan plocka bär ändå
Ha det gott
Kram Meta