onsdag 2 september 2015

Utmaningar och möjligheter


Varje dag fylls av utmaningar och möjligheter, ibland blir utmaningarna övermäktiga med kan ändå öppna för andra möjligheter.

Den största utmaningen just är att hålla fast vid min ambition att träna, träna och åter träna.
Jag måste om jag ska kunna minska min värk.
Jag måste för att min värk inte ska förvärras mer än nödvändigt.
Jag måste om jag ska nå mitt viktmål innan nästa vår (-12 kg från maj).
Helt enkelt jag har inte mycket till val egentligen :-)
Jag har möjlighet att utmana mig själv ordentligt med andra ord!

Jag kör på gymmet, tyvärr inte så ofta som jag vill, men det blir nog lättare ju längre mot hösten vi kommer.
PW varje dag på lunchen, men det är inte tillräckligt, det blir någon/några pw runt samhället kvällstid när jag får med mig maken. Att springa är tyvärr inget alternativ för mig eftersom jag är stelopererad i ländryggen.
Corepass på lunchen en gång i veckan, kort men bättre än inget :-)
Golf när vädret och tiden tillåter, det tar ju trots allt lite tid. Den stora fördelen är att maken drar med mig ;-)
Hemma kör jag yoga hemma på morgnarna, stretchar innan sängdags och så har jag köpt hem en större pilatesboll :o Den senaste utmaningen är "Plankan" på fb

Alla förslag på träning som utföras på ett enkelt sätt, utan att jag behöver sätta mig i bilen och köra någonstans, emottages med tacksamhet :-)


Livet är fullt av möjligheter och utmaningar, det gäller bara att fånga dem och göra sitt bästa.

Ha en bra kväll.
Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Ja det är ett jobb att klara av dagen utan besvär. har slarvat i sommar så jag får nog bita i sura äpplet och ta mig i kragen och göra lite mer i höst. Just nu njuter jag av bara den av allt som finns här
Ha det gott
och lycka till med träningen
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Bra där! Synd att man ska behöva komma till sådana bra utmaningar och mål bara för att man måste. Det borde vara inbyggt från födseln att hälsan är viktig. Jag måste komma igång på alvar jag med. En formsvacka med feber sätter ju stopp på träningen. ha det gott och kämpa på. Du kommer att fixa det lätt. Kraaaam Pia

Rost och rädisor sa...

Tycker redan du är väldigt duktig!
Själv har jag ett specialdesignat träningsprogram som jag kör varje morgon. Sen är det bara att fylla på med trädgårdsarbete. Har kommit på att man kan göra mycket med fyllda vattenkannor i olika storlekar...
Allt gott
Anette