torsdag 24 september 2015

Tänder höstljus


Maken är i Polen och sonen på fest :o, då gör jag precis vad jag vill ;-)
Sitter och myser i min ensamhet, med tända ljus, föreläsningsmaterial framme och TV:n på i bakgrunden.


Snart är det dags att stänga av TV:n och istället lyssna igenom den här veckans första föreläsning :-) Så himla kul att få plugga något som man verkligen brinner för :-)
Teorin är spännande och att sedan omsätta det i praktik med dryckesprovningar är verkligen jättekul.

Jag ligger lite efter med det praktiska, men det beror mest på att jag var en vecka sen in i kursen. Sen är det ju så att Systembolaget har leveranstid när man bor på landet :o
Men nu har jag de flesta dryckerna hemma och är redo att sätta igång med provning två, tre och fyra.


I morgon är det fredag, en fredag som inte blir som normalt. Det blir inget jobb i morgon utan ett återbesök på allergimottagningen i Kalmar. Jag har fått möjligheten att testa tabletter istället för sprutor mot gräsallergi. Nu har jag ätit Grazax i tre år och ska ha fått tillräckligt med antikroppar för att klara av gräsets blommor. 
Så är det nog! Den här sommaren kände jag inte av gräset speciellt mycket och det ska bli spännande att se om det fortsätter så.

Ha en mysig kväll och en bra start på morgondagen. 
Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Kul att lära sig nya saker. Jag måste ha missat lite här.. vad är det du studerar, är det vinkännedom? Fina färger på ljuskällorna. Höst så det knakar. Kraaam pia

Meta sa...

Vad härligt att det finns nåt som hjälper det är ett gissel annars. Visst är det skönt med kvällar bara för sig själv emellanåt.
Ha det så gott i morgon
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Skönt med såna kvällar med bara sig själv...ett ljus och lite tankar! Visst är det roligt att plugga det man är intresserad av! Allt går så lätt då...
Lycka till med sjukhusbesöket och hälsa Kalmar!
Kram Titti