söndag 13 september 2015

Byt, bytt kommer alltid igen


Eller hur var det nu igen :o
Vad gör man en gråmulen dag? Plockar i största allmänhet, dammar och dammsuger. Eftersom det snart är dags att börja med vardagsrummet, tänkte jag passa på att byta plats på mitt lilla arbetsbord.

Den lilla, lilla sekretären flyttades upp en våning och lutar sig tryggt mot skorstenen.
Från vita ljusa väggar till mossgröna och inget naturligt ljus som jag är bortskämd med. Det känns lite som att sitta i trapphuset, med lite svajigt WiFi.
Jag får väl leva med det ett tag, men jag måste nog fundera ut en mer permanent lösning.

Efter kånkandet fick det bli nio håls avkoppling på golfbanan i gråvädret, vi klarade oss från regn även om det hängde i luften hela tiden. Man får vara glad för det lilla ;-)

Snart är den här söndagen till ända och efter kånkande, golfspel och middag är det dags för en kopp te. Alldeles strax tänker jag göra kudden sällskap i sängen.

Ha en bra avslutning på kvällen och en härlig start på den nya veckan. 
Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja men du så där får man alltid det när det är renovering på gång. Det är bara att bita i det sura äpplet och köra vidare tills man är i mål.Vi kom hem mitt i natten till 14 grader och lite duggregn.Även idag är det lika. Skönt att det är så pass varmt i september
Ha en skön vecka
Kram meta