måndag 1 maj 2017

Sköna maj välkommen


Sköna maj, välkommen 
till vår bygd igen! 
Sköna maj, välkommen, 
våra lekars vän! 

Första dagen i maj och solen skiner från en klarblå himmel, visserligen lite kyliga nordostliga vindar men det finns ju lä :-)

I dag har jag lättat lite på glasen på pallkragarna:o 
Jomenvisst, de första sådderna har redan tagit i glaset. Nu håller jag tummarna för att det inte blir för kallt för de små plantorna.
Lite stödsådd fick det också bli. Några av salladsfröna ville inte alls gro, för gamla kanske?

Luktärtsfröna ligger i blöt och jag funderar lite på när man kan så ärtor och bönor.


I går gick startskottet för den här golfsäsongen, för mig då. Sonen och maken har ju spelat ett bra tag, men mina leder vill ha lite mer värme. 
Men som sagt, golfsäsongen är uppstartad och jag är faktiskt mer än nöjd med första niohålsrundan.

Första arbetsveckan i maj, är en kortvecka för mig. En kortvecka som redan är fullbokad, klippning, nagelfix, golf och däremellan lite jobb också då ;-)

Ha en härlig start på den nya veckan, första veckan i maj.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken härlig 1:a Maj vi fick. Jag tror man ska vänta lite med bönor för dom vill ha varm jord ca. 15 grader. Vi satte vår potatis i går och lite annat men inge bönor eller ärtor. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja vilket väder och solen fortsätter! ÄNTLIGEN kan jag skriva kommentarer igen men vissa av dina bilder får jag inte upp! Åh alltid ska något krångla...
Nåja, ha en skön dag!
Kram från Titti