söndag 31 augusti 2014

Söndagsstädat .....


....... efter mycket letande, hittade jag till slut gardiner till matsalen. Jag hittade dem där jag absolut inte förväntade mig att hitta något. Men man slutar aldrig att förvånas över Ikeas sortiment.


Lagom smutsvita linnegardiner och lika smutsvita spetsgardiner i en perfekt kombo. Redan innan satt stängerna tydligen på perfekt höjd för att få det där perfekta släpet längst ner mot golvet.


För att få linnegardinerna så där lagom skrynkliga, tvättade jag dem och hängde upp dem på stängerna våta och lät dem torka på plats.


Även en färgglad gerbera fick följa med hem, jaa inte från Ikea utan från mataffären :o Den får pigga upp matrummet ett tag, vilket i alla fall behövs idag. Grått, mulet och lätt dugg.


Fler söndagsbilder i Fabriken, finns HÄR. Ha en skön söndag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Visst är det skönt när det är städat, och nya gardiner ger en extra känsla. Ja det finns mycket i det stora varuhuset!
Perfekt kombo och längd på gardinerna, som att vinna på en lott! Så fint med både spets och linne!

Kramar
Cia