torsdag 21 mars 2013

Alldeles väldigt ......


....... mycket .... eller lite ...... påsk - det får betraktaren avgöra :-)
Den franska flasktorken har ni sett förr, och de små träfigurerna har ni också sett förr. 


Jag vande mig efter ett tag och bestämde att de små figurerna faktiskt får hänga kvar över påsken. Tycker nog att det blev alldeles lagom vid matsalsdörren.


I trappan upp till övervåningen fick det bli lite mer färg som kontrast till allt vitt och svart.


Köket har ni ju också sett tidigare  - här blir det inte mer påsk än så här.

Andra varianter på påsk hittar du HÄR hos övriga fabrikörer. Ha en härlig torsdagskväll, för det ska jag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Elle sa...

Ja, säkert har jag sett dem förr. Men inte bara hos dig. De ser lite "tyska" ut...? ;)))
Men egentligen är det väl kul att ta fram "gammalt" pynt om och om igen - som en tradition. Att man sen pyntar med nytt därtill gör det hela ännu roligare!
Ha en skön helg!
Kram Elle

Villa Ryttarängen sa...

Påskpyntar gör jag inte ännu, principfast som jag är. Först på onsdag kommer det fram. Kraaaam Pia