fredag 2 november 2012

Låta helgen sakta sjunka in ......


........ så skönt efter en arbetsvecka att låta fredagskvällen sakta sluka en. Men först lite förberedelser för morgondagens middag.


Lika bra att börja med det som ska stå längst tid, en glassefterrätt är väl aldrig fel?


Jag är väldigt nyfiken på årets Blossa och som sig bör kommer vi att värma oss med årets glögg efter den kalla promenaden i fackeltåget i morgon.


Lite peppisar med utrörd ädelost blir ett perfekt tillbehör.


Måste bara få visa de senaste Tradera-fynden. Först en KAK-Lisa som jag letat efter länge.


Den här har till och med originalförpackning och instruktionsbok från 1952 kvar.


Den andra fyndet är fyra assietter designade Stig Lindberg för Gustavsberg i serien LA eller Colorado.


 Jag hade 12 mat- och 12 förrättstallrikar innan, och nu har jag dessutom totalt 10 assietter. Jakten efter fler delar pågår ständigt ;)

Ha en härlig avslutning på fredagskvällen. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad festligt med kaklisa, jag vet inte riktigt vad det är men anar att man trycker ut kakor med den. Assietterna är supersnygga. Ha det så bra och lycka till med middagen. Kram Pia