måndag 25 juli 2016

Rodnad


Solen får mer än vårblek hud att rodna, äntligen börjar även persikorna att ändra färg. Det här är ju en ny sort för oss, bara inne på sitt andra år. Den blommar med sina dubbla rosa blommar tidigt, tidigt, men jag tycker att persikorna tar väldigt lång tid på sig.


Men något som verkligen växer och frodas är våra rosmarin, äntligen säger jag. För det har varit tungt de senaste åren med flera stora som dött utan att jag förstår varför.


Men vilka underbara dagar vi har haft, härliga sommartemperaturer och sol. Visserligen gick det över en rejäl åskskur igår, men då var vi ju inte hemma. 

Nu är det så ljummet att jag sitter ute med datorn, hur skönt som helst även om jag vet att jag snart måste krypa ner mellan lakanen. Det är ju arbetsdag i morgon, men vi räknar ner. 
4 dagar kvar till vi stämplar ut för semester. Gissa om jag längtar!

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Mia Coman sa...

It's a pleasure to have around you beautiful flowers, plants and fruit tasty. It's a miracle you can see the stages of life every day!
Warm regards, Mia