lördag 2 juli 2016

Nya favoriter

 
Stor blåklocka är sannerligen en av mina favoritblommor, tänk att kunna gå ut på en äng och plocka en hel famn och sätta i vas :-)


Den vita är vacker den med, men den här sortens klockor var något mindre. Alla vita kanske är såna?

Jag tror minsann att jag ska försöka införskaffa klockor och riddarsporrar :-) En ny perenn och rosrabatt är ju i planeringsstadiet. Så det kanske inte blir så dumt. Så mycket sommar på ett och samma ställe!


Höstanemon är också en av favoriterna, men se de vill inte i vår trädgård. Jag har försökt så många gånger och har faktiskt gett upp, i svärföräldrarnas trädgård trivs de minsann och växer i stora, stora hobbar.

Här pågår arbete i köket eftersom eftermiddagens skur gjorde utomhustemperaturen oskön.

Ha en härlig fortsättning på helgen. Tjingeling

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Blåklockor är ju sååå fina, de vita också...
Höstanemoner trivs där de trivs om man säger så! Jag lyckas heller aldrig men skam den som som ger sig, för de är ju så vackra.
Ha en fin lördag!
Kram från Titti