fredag 1 augusti 2014

I arla morgonstund .......


...... steg vi upp, packade picknick-korgen, badkassen och allt in i bilen.


Längs vägen fick vi en fantastisk upplevelse! Livs levande storkar (första gången för mig, i alla fall), 12 stycken på en och samma åker.


Väl framme på stranden i Vitemölla packade vi upp frukostmackor och te, gissa om det smakade bra.


Utsikten gick inte heller av för hackor :-) När vi intagit vår frukost och dimmolnen började lätta, satte vi oss åter i bilen och fortsatte ytterligare söderut.


Det blir mer av Österlen i kommande inlägg. 
Ha en härlig avslutning på fredagskvällen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad häftigt att få se storkar så där. Jag har sett en som flugit upp här förra året. Ha en skön tripp i Skåne. Avundsjuk? Japp. Kraaaam Pia

G:a Affären sa...

När du skriver vi gissar jag att det är din man du är ute med, jag förundras hur mycket roligt ni gör tillsammans och att ni verkar trivas så bra i varandras närhet. Det är så gulligt tycker jag!
Alla storkar måste ha varit en upplevelse. Den högsta levande fågeln jag sett är nog trana!

Kramar
Cia