tisdag 19 december 2017

Damma med struts


Det där med att damma är väl inte världens roligaste hushållsarbete, men det är så himla skönt när det är gjort och det blir så fint.
Fram till nu har jag gått med trasa och polyestervippa, först så långt jag når och sen på stege. Vi har ju lite takhöjd, minsann samlas det inte en del damm och spindelväv i takens hörnor ;-)

Nu har jag skaffat mig en dammvippa, modell längre, med strutsfjädrar. Precis som de gamla husfruarna ;-)


Här ska minsann dammas med stil, nu kan jag inte längre skylla dammet i hörnorna på att jag inte når :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Smart! Jag dammar inte så ofta men har en sån där plastig sak i regnbågens färger som funkar bra. Hust nu blir det inte mycket gjort alls. Jäkla nackspärr. Kraaaam Pia