måndag 4 november 2013

Smussla in lite natur .....


...... det är svårt att låta bli! Svårt att låta bli och ta hem de underbara amaryllislökarna. Jag begränsade mig till en enda.
Med en glassform till kruka, lite mossa (från gräsmattan :o) och några små vildäpplen fick de bli ett litet stilleben som piggar upp i höstmörkret.


Jag kan lova att vi har fin mossa till hur många krukor som helst ända till den fryser, mossan alltså. Kommer att bli perfekt när det blir högtid för lökväxterna ;-)

Ha en skön måndagskväll. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Så fint ja du det är svårt att hålla sig. jag ska inte köpa någon i år har jag tänkt, få se om det håller hela vägen ut.
ha en fin vecka
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Kul att se amaryllisen växa och slå ut sina vackra klockor. Jättefint dekorerat. Kraaam Pia

Maj sa...

Din lök ser verkligen fin och kraftig ut. Du visar väl oss den när den blommar? /M