måndag 30 november 2020

Ladda med sol och vågor


I lördags packade vi en picknickkorg, nybryggt kaffe, pumpabröd med salami och brie, saffransbullar och apelsindrömmar. Ställde autopiloten på södra Öland och Ottenby.


Ön gjorde som vanligt skäl för sitt andra namn, solen och vindarnas ö. Men jag vore nog mer förvånad om det inte blåste, det är ju ändå november.


Några sälar gjorde som vi, lapade sol, sol, sol.
I fågelväg var det väl inga rariteter direkt, lite olika sorters gäss och en ensam stackars tofsvipa.



Skrak, olika sorters måsar och några svanar.
Alltså vilken dag :-)
Jag blev dessutom varse att solen går upp i sydost och ner i sydväst. Alltså det är inte många timmars dagsljus ens i vackert väder, som vi ju hade i lördags.


Efter att ha intagit innehållet i picknickkorgen, vände vi och körde norröver igen.


Gissa bilden ;-)


 Kraftöverföringen, eller det som är kvar av den, i stubbkvarnen i Albrunna.

Efter en underbar dag på södra Öland är batterierna laddade med både sol- och vågenergi.

Måndag och inte vilken måndag som helst, den allra sista i november och i morgon går vi med full fart in i julmånaden december.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Asså det borde vara förbjudet att visa mig bilder från Öland bara så där. Så som jag längtar dit. Näe du fattar att jag skojar va. Härligt att kunna ta en tripp så där över dagen. I vår så ska jag dit banne mig. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder!! TÄNK att när man bor här tar man nästan aldrig sig tiden att åka runt...tur jag får se ön genom ditt perspektiv :)
KRAM från Titti