måndag 16 november 2020

Första hyacinterna


Ingenting sprider så mycket adventskänsla som några vita hyacinter. Sagt och gjort, säsongens första hyacinter är införskaffade.


Eftersom jag tycker det är väldigt fint med hyacinter i vas, tvättade jag bort jorden och satte ner hyacinterna i två gamla hyacintvaser.


Tillsammans med granlyktorna från Kähler får de sprida lite känsla och ljus i hallen.


 Måndag och en ny arbetsvecka har börjat, än så länge kör jag till jobbet och kan sitta där och jobba, men frågan är hur länge till ......

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fint! de där granlyktorna ser jag lite här och var. Tror jag ska göra sådana på keramikkursen jag fick i födelsedagspresent. Tyvärr så är verksamheten inställd tillsvidare. Men sen. Kraaaam pia

HWIT BLOGG sa...

Japp här frossas det i hyacinter och amaryllislökar! Ett billigt nöje i detta grådask som råder...
Så söta granlyktor också! Enkla och fina :)
Måndag igen, hoppas du får en bra vecka...
Kram från Titti