torsdag 22 oktober 2020

Säkra tecken


 För två veckor sen, när jag bokade tid för service på bilen, hade vi minusgrader och hade haft ett tag.
Det kändes dock lite fånigt att köra till verkstan i morse med dubbdäcken i bagaget och +13 grader på termometern :o

Men rätt var det är står vi där med snö och då vill inte jag ha sommardäcken på.
Det finns dock fler tecken på att hösten är på väg över i senhöst och vinter;
Löven trillar i drivor
Vinterjackorna hänger framme
Mössan har redan varit på, likväl som handskarna
Tjockare skor med bastanta sulor används redan
Funderingarna på adventspynt snurrar i huvudet

Som grädde på moset kör jag med dubbdäck (ha, ha, ha).

Torsdag och veckan knappar snabbt in på sista arbetsdagen.
I kväll tror jag baske mig att jag ska ta mig ett träningspass, ett träningspass och samtidigt rasta snabeldraken (den glor på mig med hungriga ögon).

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: