torsdag 1 oktober 2020

Nystart


Första oktober och jag undrar vad som hände egentligen. Våren och sommaren bara försvann, dagarna flyter ihop och nu är det oktober?
Det är lika bra att göra en komplett nystart.
I mars förra året kom jag i kontakt med kombucha för första gången och hade alltid färdig kombucha till hands, men sen hände något och kombuchan precis som surdegen surnade till ordentligt och blev oanvändbar :o
I går kom min nya startvätska och kombuchan är på gång igen. 
När det gäller surdegen, tänker jag ta tillvara på en matsked eller två och låta den ingå i en nystart även där.


 Torsdag och första oktober, jag är trött, fullmånen gör mig mångalen och sömnbristen ger mig migrän.
Torsdag och det är dags att börja preppa för en helg med barnen och deras respektive <3

Ha en skön fortsättning påveckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Aha... Var det fullmåne. Då förstår jag varför natten var så jobbig. Hoppas helgen blir trevlig. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja denna fullmåne, jag vet...sover som en kratta då! Kombucha verkar spännande, nyttigt ska det ju vara...
Ha en fin helg!
Kram Titti