fredag 11 september 2020

Kontor och ateljé


Jamen visst låter det flott ;-)
Kontor och Ateljé!! Ha, ha, ha....

När dotterns soffa med schäslong och soffbord försvann från allrummet/hallen uppe gav det mig möjlighet att återerövra lite yta för mitt lilla skrivbord och min fotoutrustning.


Fördelen och nackdelen är densamma, det stora fönstret som släpper in oändligt med ljus från öster. 


Jag har även en minimal yta för fotolampor och stativ som kan behövas när dagsljuset inte längre räcker till. 
Det är faktiskt inte helt fel att kunna skapa eget dagsljus med dagsljuslampor. Även om de ser små ut ger de ett fantastiskt ljus och fungerar även som upplättningsljus vid porträttfotografering.

Äntligen fredag!
Fredag och jag har återerövrat lite golvyta i övervåningen.
Fredag och det är snart dags att sätta i gång med morgondagens frukostbröd :-)

Ha en härlig fredag och en underbar start på helgen <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Skönt med en liten egen vrå :)
Ha en glad lördag...
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Mysig retroarbetsplats. Så fin sekretär eller vad man säger. Kraaaam Pia