måndag 10 augusti 2020

Mer sommarsådd


Det gäller ju att passa på innan ogräset kommer ;-)
För någon vecka sedan rensade jag ur pallkragen på all sallat som tvestjärtar och sniglarna förstört, jag lämnade kvar en ynka planta med plocksallat. Därefter vattnade jag genom pallkragen ordentligt, två kannor med nässelvatten. 
Den här helgen vattnade jag igenom pallkragen  igen och sådde sedan.
Jag bestämde mig för att bredså den här gången. Ruccola, bladpersilja och krusbladig persilja för nästa år. Blandad småbladig sallat för skörd med början om någon månad och lite rädisor.


Pallkragen bredvid sådde jag för två eller tre veckor sedan och det kommer riktigt bra.
Jag har täckt odlingarna med kålnät så kanske det håller några insekter borta.

Måndag och en ny arbetsvecka är i gång, men det var lite segt i morse måste jag erkänna. Helgens värme och värmeåskväder tog nog ut sin rätt på både kropp och knopp.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Helgens värme var inte nådig, puh! Lite tomt i mina pallkragar nu också, ska ta en dust där när orken infinner sig!
Kram Titti

Villrose sa...

Ja, ja, ja! Jeg skal rens opp og så salat, dill. ...
(det er jo genialt!)