måndag 27 juli 2020

Sommarsådd


Sockerärtorna måste plockas varje dag, jag väntar ivrigt på mina bönor och spritärtor.
Medan vi fortsätter njuta av vårens sådder är det hög tid att så för fortsatt njutning.


I den ena pallkragen skördade vi allt för två veckor sedan, rensade fritt från ogräs och gödslade med nässelvatten. För en vecka sen bredsådde jag spenat och dill, radsådde sommarmorot och planterade pluggplantor av gulbetor.
  

I kväll är det hög tid att sätta nästa omgång sallat. Japp jag är väl medveten om att jag får ett glapp i skörden, därför sår jag även "Micro leaves" som är redo för skörd efter bara några veckor.


Pac Choi, röd och grön romersk sallat, plocksallat och drivsallat blir det i den här omgången. Kommer säkert att fylla alla pluggbrätten under veckan med andra härliga blad- och rotgrönsaker som hinner bli klara innan det blir för kallt.

Måndag och andra arbetsveckan efter semestern är i gång.
Måndag, jag både sår och skördar med solen som sällskap.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

MannsGarden sa...

Nu blev jag inspirerad att ta tag i sådderna. Suckade över mina tomma pallkragar häromdagen och insåg att jag inte lyckats något vidare med planerna för året. Bladgrönsakerna åt sniglarna upp, jordgubbarna tog rådjuren. Men nu ska här sås.
Ha det gott / Ulrika