måndag 1 juni 2020

Sommarkrukor


Som omväxling tänkte jag bjuda på lite bilder från trädgården ;-)

I helgen hade jag en tanke att få lite fint vid köksingången, det är ju ändå den vägen de flesta kommer.


Till de gjutna, vita urnorna, valdes en väldigt enkel komposition. Viol, klöver och gräs.


Jag passade även på att dela på mitt svarta ormskägg, det hade suttit i samma kruka för evigt och började bli lite fult i mitten.


Sen måste jag ju bjuda på en uppdaterad bild från köksträdgården där allt växer som bara den.
Hallon och vinbär är ju sen förra året och växer på bra, blåbären är nya för året och behöver tid på sig.
Valnötsträdet håller på att få blad, men det blir nog tyvärr inga nötter i år heller. De frös nog bort :-(


Tror bestämt att det är dags att börja äta sallad, mangold och spenat ;-)
Jösses vad komposten satte fart i lådorna :o


Kryddorna och fikonbusken börjar hämta sig efter köldknäppen. Tror att det mesta här borta klarade sig ganska bra ändå.


Här hamnade också några krukor med svart ormskägg.


Som om det inte är nog med krukor, står även tre krukade dahlior vid uteplatsen. Om de blir kvar där får framtiden utvisa.

Måndag, första juni och det har varit högsommarvärme.
Måndag och det är skönt att den snart är över ;-)

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: