onsdag 24 juni 2020

Bladskörd under valnötsträdet


Det blir inte många knop i värmen, man får helt enkelt passa på förmiddagar och kvällar.

Eftersom jag envetet jagar sniglar och har sett några i pallkragarna, passade jag på att skörda mangold och svartkål. 
Mangolden var så stor att den plockades av helt, ingen ny skörd där inte. Jag planerar för att göda med lite algomin och sedan sätta pluggplantor av gulbetor.
Svartkålen klippte jag bladvis och lät toppen vara kvar, misstag eller inte? Det får tiden utvisa, jag har även svartkål planterad i landet (om nu sniglar och kålfjärilar låter den vara).


Jag förvällde mangoldbladen (precis som jag gör med spenat) och packade ihop i paket för frysen.
Svartkålen frös jag som den var, det brukar fungera :-)


Värmen verkar bestå och jag tror nästan att det fortsatta trädgårdsarbetet skjuts fram lite i tid :o
Misstänker att det går åt en del vatten och resorb idag.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: