måndag 8 juni 2020

Ärtigt


Nu när värmen kommit tillbaka passade jag på att sätta ner mina ärtplantor.
Samma fula, avsågade, plasttunna som förra året, men den fyller väl sitt syfte.


Den rymmer tillräckligt med jord för att hålla fukten och blåser inte omkull när plantorna sträcker ut sig i sin fulla höjd.


Helt nya sorter för mig, två olika sockerärter, 'Shiraz' och Carouby de Maussane' och en spritärt 'Visingsö' som är en kulturväxt.
Ska bli riktigt spännande :-)


Givetvis är det även blomsterbönor, röda 'Preisgevinner' och aprikosfärgade 'Celebration'.

Med mycket vatten och näring hoppas jag på en minst lika bra skörd som förra året.

Måndag och jag är ordentligt tillknäckt av min naprapat, trött och huvudvärken från hell. Men min förhoppning är att det är på väg åt rätt håll.
Måndag och jag kan njuta av mina nysatta ärtplantor :-)
Måndag och jag ler fortfarande åt helgen som gick <3

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härligt och gott med ärtor, särskilt sockerärtor. Jag har några jag med, dom vanliga. Nu hoppas vi på god skörd. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ärtor är ett måste! Gott! Låter som din helg var KANON :) Då kan man stå ut med en seg måndag...
Kram från Titti