onsdag 13 maj 2020

Onsdagsbukett med väldoft


Onsdagsbukett, eller ska vi kanske kalla det tröstbukett, för det kan behövas.
Den gångna natten var tuff - hagel, hård frost och polarvindar. Växter dukar under för mindre :-(

Trots skydd av fiberduk fick en hel del ge upp. Trist - men så är väl livet för en trädgårdsnörd. Tur att det inte är vårt levebröd utan bara ett fritidsintresse.

Tänker att jag undersöker exakt hur det står till under fiberdukarna när de här närmaste nätterna är förbi.


Eftersom mycket fruktblommor frös bort tröstar jag mig med en bukett av väldoft. Visserligen är de kortlivade inomhus, men det finns ju mycket mer att plocka in.


Just nu bjuder trädgården på blomster i överflöd, en del med stark doft andra med lite svagare.


Onsdag och nyfriserad tröstar jag mig med en onsdagsbukett i sin enkelhet :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Usch vad trisi när fruktblommorna fryser. Våra har inte slagit ut ännu så jag hoppas att knopparna klarade frosten. Vi får se. Tre minus i natt och det är mitten av Maj. Märkligt. Fin bukett du plockat in. Kraaaam Pia