tisdag 12 maj 2020

Omflytt och avhärdning


Nu börjas det, planering av logistiken för att få ut alla växter lagom till järnnätterna är förbi.
Att växthuset är fullt har ni sett mer än en gång, men det är även växter inomhus som ska avhärdas innan de klarar utomhuslivet.
Fikonträdet har fått komma ut och huserar nära både hus och växthus.


Kryddorna och kamelian har bara fått flytta till andra sidan glaset.


 Citrusträden har fått göra de taniga pelargonerna sällskap på altanen. Solskyddsgardinerna är uppspända men segelduken som ska täcka hålet mot grusgången ligger fortfarande på golvet och inväntar rätt tillfälle.



Lite luftiga har det i alla fall blivit i växthuset och det behövs ju nu när allt krukas upp i större krukor.


Dahliorna hoppas jag ska kunna klara sig utan omkrukning till de åker ut på avhärdning. Men jag börjar bli lite tveksam till det :o
Jamen se där ja, jag lyckades ju få med mitt nya duschmunstycke till slangen :-)


Tisdag och vi har haft frost i natt, dessutom världens hagelskur när vi tränade i kväll :o 
Den skuren var inte nådig, hagel i mängder som dessutom var större än 1 cm.
Det återstår helt enkelt att se vad som klarar den här polarveckan.

Glöm för all del inte vantarna på morgnarna och ha en härlig (om än kylig) fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken grönska och växtlighet. Jag har inte börjat med att härda växterna. Här snöar det stooora snöflingor idag. Usch! Näe fram med värmen nu tack. Kram Pia