torsdag 14 maj 2020

Mat från trädgården


Efter de här tuffa frostnätterna får man vara glad att man hittar något som är ätbart i trädgården.
Till och med topparna på nässlorna var lite molokna :o

Sparrisen har jag fuskat med, jag plockade ett gäng innan frosten slog till. Tur var det för nu finns inga ärbara i trädgården.


Vitlöken däremot frodas, och den har ju faktiskt varit grön ända sen i höstas. Är lite som salladslök men med vitlökssmak.


 I kväll blir det nässel- och lökpaj med sparris. Till det plockar jag ihop en sallad från växthuset :-)

Torsdag och det är en kort dag kvar att jobba innan det är helg igen.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hej!
Även här har vi haft frost såg jag på vaxklockan idag. Alla nyskott var svarta. Men sparrisen har klarat sig fint och det har också bön och salladsplantorna jag planterade ut i slutet av förra veckan. Hoppas nu vi slipper ytterligare minusgrader.
Ha det gott och trevlig helg!
Birgitta