söndag 17 maj 2020

Frölådan är framme igen


Ute blåser det storm, precis som igår, men med den skillnaden att det inte regnar lika mycket.
Oavsett vilket går det inte att vara ute, mitt huvud och storm går liksom inte ihop.

Eftersom så mycket frös bort helt den gångna veckan har frölådan åkt fram igen, även en kompletteringsbeställning på fröer är lagd. Jag har kompletterat med tagetes och sen saknade jag ärtor helt och hållet.


I väntan på resten av fröerna är bönorna lagda i blöt. 
Jag har aldrig provat förut, men jag tänker prova att förså dem i morgon kväll.
Två sorters blomsterbönor, två sorters störbrytbönor, två sorters brytbönor och en sort bondbönor.
Även gulbetor är lagda i blöt, de lär gro lättare då.


Dagens doftbukett består av syren och narcissen Thalia, la till några allium för lite spret.


Söndag och stormen viner utanför.
Söndag och även den här helgen börjar närma sig sitt slut.

Ha en fin avslutning på helgen och an bra start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja man undrar om fröna vi sådde kommer att gro i kylan. Bönor har jag i växthuset tillsammans med gurkor och squash. Provade att plantera några popcorn och det blev i alla fall grönt i krukan. Kanske majs i höst. Kraaam Pia