tisdag 31 mars 2020

Vardagsrekreation och en odlingsfråga


Just nu har jag svårt att komma på något som slår det här <3

Komma hem från jobbet, byta kläder, gå ner i källaren och öppna dörren till det här. Den varma fuktiga luften tvättar direkt bort alla tankar från arbetsdagen :-)
Bättre vardagsrekreation är baske mig svårt att hitta.


Det är numera ganska trångt här inne, fikonet växer och physalisen tar snart över hela växthuset.

Är det någon som vet om det går att ta sticklingar på physalis? 
Hur gör man i så fall? Bara sätta skott i såjord?


Nu kan man nästan ser hur dahliorna växer, dag för dag. Helt otroligt från några rotknölar.


Eftersom jag tillåter mig att njuta av mina odlingar har jag gjort ytterligare ett par helt nödvändiga investeringar ;-)
Ett paket till växthuset och ett paket till köksträdgården.


Växthusets paket låter jag fortfarande vara lite höljt i dunkel till hantverkaren varit här och fixat det han måste fixa först.


Köksträdgårdens paket är två odlingstunnlar i plast till två av pallkragarna. 
De sista två åren har vi testat tunnlar av odlingsväv, men de jä...la kajorna var snabbt där, pillade sönder väven och tog med sig i bitar till sina bobyggen. 

Har jag sagt att jag avskyr kajor?

Nu tänker jag mig att lägga odlingsväven över sådderna och sedan plasttunneln utanpå. Då vore det väl fasiken om kajorna skulle komma åt väven.

Tisdag och jag fortsätter njuta av vårt växthus.
Ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Klevis sa...

Sådana ska jag också köpa för jag hatar också kajorna/Anita