tisdag 4 februari 2020

Falsk vintervila


Växthuset är inbäddat med tjock bubbelplast, lite som ett ide. Men det är en falsk vintervila :o

Trots att solen står väldigt lågt, de dagar den tittar fram, blir det över 13 grader i växthuset.
Skulle det bli kallt på nätterna håller min fläkt temperaturen på +7 grader.


Just nu är det inte mycket som står i växthuset, de små citrusträden och physalien.

Sen en vecka tillbaka har jag även det lilla uppvärmda miniväxthuset igång. Chilisådderna måste ju komma igång :-)


Helgen som gick bestämde vi oss också för att testa sallat i lite större pluggbrätte. 10 olika sorters sallat, mangold och dill.
Nu håller jag tummarna för att de ska gro fint.


Eftersom sallat inte vill ha så varmt just när de gror, ställde jag pluggbrättet på frigolit och täckte sen med bubbelplast (den med små bubblor).


Jamen lite så här ser det ut just nu, slagsmål om golvutrymmet och nästan 200 pluggar på grodd.

Tisdag och jag....... jag fortsätter måla :o

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Kul med odling. Du har ju så himla fint växthus.Jag använder inte mitt förrän i mars april.Måla på nu så vi får se hur det blev Ha Ha! Kraaaam Pia