söndag 9 februari 2020

Årets första härodlade bukett


Grått, blåsigt och tända ljus!

Njuter av snödroppar och tända ljus i väntan på att spacklet på den sista dörren ska torka.
Kan ni tänka er, bara två strykningar kvar, sen är alla tre halldörrar färdigmålade.


Kan konstatera att jag haft näsan över oljefärgsburken i fem veckor och snart gjort av med lika många liter färg.
Undrar om jag kommer sakna lukten ;-)

Men jag kan vara lugn, den kommer tillbaka i sommar igen då ytterdörren ska målas färdig. Sen tar vi ju nya tag till hösten då är det dags för etapp två av hallrenoveringen, trappan :o


Nu ligger byggdammet som ett täcke i precis hela huset. Gissa om jag längtar efter att få renoveringsstäda?


Söndag, jag njuter av snödroppar och tända ljus medan stormen sliter i huset.

Ha en underbar avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Tänk att det stormar så pass söderöver. Den kommer väl hit sen kan jag tänka. Gick på jakt efter snödroppar i dag här hemma men tji fick jag. Jag får njuta av dina så länge. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Blåser rejält här på ön också!! Tänk att vi har snödroppar redan...ljuvligt men konstigt!
Kram från Titti