fredag 17 januari 2020

Grått och vitt


Ska vi ta en titt i dagsljus!
Väggarna är nästan klara, det är bara en liten snutt i själva trappan kvar.
Just nu är det stinkande oljefärg som gäller och listmålning, golvlister, dörrlister och dörrfoder.

Alltså vilken skillnad det blir med vita lister mot grå, trots att just de här bara är målade en enda gång :o


Matsalsdörrarna är nerplockade för att också bli vita. Ytterdörren och dörrfodret närmast dörren får vänta till sommaren eftersom dörren måste kunna stå öppen.


Källardörren är nerplockad, det är faktiskt den enda dörren som får behålla sin färg. Den är nämligen helt original, mörkt trä.
En garderobsdörr och två infällda skjutdörrar ska också bli vita.
Trappan ska få sig en ansiktslyftning, men planen än så länge är att den ska fortsätta vara vit.


En av finingarna som kom i gårdagens leverans, ett runt Block bord från Normann Copenhagen. Kommer göra sig så bra i hallen tillsammans med den svarta fårskinnsklädda stolen.


Fredag, med inställd fredagsfys :-(
Jag försöker fortfarande muta min irriterade rygg, de senaste två veckorna har det tagit 30 minuter att bara komma ur sängen. Att sen gå i trappan är en ren pina.
Eftersom jag hatar starka värktabletter, kör jag tens på försök. Jag fick låna en tens när jag led som värst av mitt diskbråck före operationen, det lindrade i alla fall då och kan inte göra det värre nu.

Oavsett ryggvärk eller inte, det är fredag (tjoho) och jag ska fortsätta måla :-)
Ha en fin avslutning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Det blir fint! Våra hus känns lite lika, infällda skjutdörrar osv...lite 50-tal? Min ischias är tillbaka och jag blir snart tokig!!!
Nu ska jag hasa ut och mata hönsen innan det mörknar.
Kram från Titti