söndag 5 januari 2020

Renoveringskaos


Det kvittar hur gärna man än vill och bemödar sig, när man renoverar blir det alltid mer eller mindre kaos. Även på andra ställen än där man renoverar ;-)


Gårdagen ägnades nästan i sin helhet till att maskera.


Det är ju dörrar, var man än vänder sig i hallen, in till kapprumsdelen, in till matsalen, in till vardagsrummet och ut till den härliga trädgården.


Som om det inte vore nog med alla dörrar, det är ju trappan upp också. Phuii!

Innan maten i går hann jag måla taket i hallen med vattenbaserad färg, medan maken målade taket i kapprumsdelen med oljefärg :o
Fy fasen vad det stinker med oljefärg, men är det papptak så är det.


Efter en andra målning i förmiddags tycker jag nog att det börjar se vitt ut, taket alltså :-)


I kväll ska jag bara stryka taklisten ytterligare en gång, sen tror jag nog att jag kan snyta ut den vita färgen från näsan och betrakta taket i hallen som färdigt.


Även papptaket ser riktigt vitt och fint ut, förhoppningsvis kan vi ställa undan oljefärgen för den här renoveringsomgången :-)

Men nu är det dags att vila armarna lite och ta lite mellanmål innan pass två drar igång.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

Inga kommentarer: