fredag 22 november 2019

Färdig för nedräkning


Snart advent och snart dags för nedräkning för julhelgen.
Jag brukar försöka variera adventsljusstakarna, men i år är den väldigt lik förra årets. Trä i sin naturliga färg tillsammans med rådjurshorn.
Jag upptäckte till min glädje att Liljeholmens även hade blockljus i sitt sortiment, så jag bytte helt enkelt ut de långa gilleljusen till lite kortare blockljus.


Blockljusen passade dessutom helt perfekt att sätta direkt i Ernst-muggarna, utan att behöva stödjas upp av ett kilo salt ;-)

Javisst ja, siffrorna är faktiskt nya, från Karl Fredriks butik i Eklaholm.


Fredag och jag är redo för nedräkning till jul, visserligen en vecka i förväg men vad gör det :-)

Tror baske mig att det får bli en värmande mugg glögg innan kökssysslorna tar vid.

Ha en fin avslutning på veckan och en bra start på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fint! Jag har hyacinter i mina Ernst muggar. I morgon ska jag rota runt i jullådorna. Ska bli riktigt mysigt. Kraaam Pia

Rost och rädisor sa...

Fin ljusinstallation och så gott att vara ute i god tid. Här blir det ett rejält ryck i trädgården idag. Ska börja med att städa undan alla pumpor och annat höstbetonat och fylla trädgården med granar och ris istället.
Allt gott
/Anette