tisdag 19 november 2019

Adventsljusen tindrar


35 dagar kvar till julafton och jag kan lova att några av adventspoliserna får spelet ;-)

Adventsljusstakarna speglar sig och tindrar i matrumsfönstren. 
På bild ja, men de lyser inte, inte än! Men snart :-)


Konstaterar att tiden är knapp, orken minimal och då gäller det att börja i tid. 
Adventspoliserna struntar jag i. 
Var och en gör som den vill och hinner med.

Novemberkaktusens, eller som i vårt fall, julkaktusens knoppar växer till sig och med lite tur kanske första blommorna kommer till första advent.


De underbara amaryllisarna har redan börjat blomma och de kommer att bjuda på minst tre stänglar var.

Tisdag och adventsljusen tindrar på bild och om någon vecka även i fönstren :-)

Ha en fin fortsättning på veckan<3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Man gör som man vill. Jag ska tända till helgen och min kaktus har nog stått för mörkt. Inte en tillstymmelse till knoppar. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Samma här! Nu vill jag ha ljus i vårt hus :) I helgen ska jag leta jullådor :)
Onsdag och det är bara att ta tag i dagen...
Kram Titti