måndag 21 oktober 2019

Som man sår får man skörda


 Som man sår får man skörda, men det gäller inte alltid. Inte om myrorna rumsterar om bland fröna, först efter tredje sådden gav myrorna upp och morötterna fick växa ifred.


Det blev inte jättemånga, men vi får i alla fall morötter som tillbehör några gånger.
Det bästa är att allt inte är skördat heller :-)


Faktum är att min höstsådd har groddat, men om det kommer att gå att skörda något är väl en helt annan fråga. Vi får helt enkelt se hur kallt det blir :o


Det flesta buskar och träd i vår trädgård har gått över i brunt eller gult, det är bara en tidsfråga till alla löven fallit av. 
Eftersom vi inte har haft så där jätte kallt, har vi heller inte fått de där brinnande färgerna som man så väl förknippar med hösten.
Men jag är nöjd med gult, så länge jag slipper frysa häcken av mig ;-)


Måndag och ytterligare en vecka står i startgroparna.

Ha en skön fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jag tycker att det är så fint med alla gula, gyllene löv både på träd och på marken. Det lyser upp en grå vardag. Fint! Tänk att det redan grott helt galet ju. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Vackert nu och morötterna har en härlig höstfärg :) Idag står det storstädning i hönshuset, puh, ett riktigt skitgöra...
Kram från Titti