söndag 13 oktober 2019

Årets sista


Jag tror baske mig aldrig det har hänt förut, att jag skördat späda nässlor i oktober :o

Jag rensade ut nässlorna tidigare i höstas, när de såg alldeles förfärliga ut. Tanken var att de skulle grävas upp med resten av rabatten, men grävandet kom av sig och nässelrötterna blev kvar. Tur var väl det! Den ljumma hösten har verkligen varit gynnsam och jag kunde skörda rätt så rejält med nässlor.


Nu ligger de i torken och anpassar sig till vinterns förbrukning :-) Torkade nässlor är perfekt att ha i bröd, på fil och göra te av.

Söndag och fortfarande i slow motion, på femte dagen med ryggskott kan jag ödmjukt konstatera att djupandning, suficirklar och McKenzieböjningar gör lite av ett underverk. 
Pannben är inte heller så dumt eftersom det gäller att träna trots smärtan from hell.

Ha en fin avslutning på helgen <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

har aldrig testat att äta nässlor faktiskt. Konstigt nog! Ser att du har en tork, kanske dumt av mig att inte investera i en sådan. Nåja jag får tänka lite till. Kraaam Pia