måndag 30 september 2019

Höstsådd


Jag har testat något, som jag aldrig gjort förut.
Höstsådd, i en av pallkragarna.


Jag testade visserligen bara med några få bladgrönsaker, vintersallad, pack choi och spenat.
Eftersom den här veckan ska bjuda på lite kallare nätter tänker jag täcka pallkragen med lite odlingsväv.


När jag ändå städade ur pallkragen passade jag på att använda mina nya trädgårdsredskap.
Grep och spade som är lite mindre med lite kortare skaft. Perfekt för höga pallkragar eller andra upphöjda odlingsbäddar.


Så var det måndag igen, en måndag som bjudit på omväxlande höstväder.
Ha en härlig fortsättning på den här höstveckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag ar inte testat höstsådd förutom vitlök då. Jättesnygga redskap du köpt, verkar bra också. Kraaaam Pia