onsdag 7 augusti 2019

Vi har stängt grindarna


Usch jag blir så ledsen :-(
Nu har vildsvinen även hittat in i våra trädgårdar, inte bara hos oss utan nästan alla grannar.


En sugga med 17 ungar gör stor skada på kort tid och vi behöver inte hyra någon jordfräs direkt :o


Men jag är så tacksam för att vi har vårt lilla nät runt vår köksträdgård. Vi fick ha vår potatis ifred, medan grannarna har blivit av med all sin.
I vår trädgård grävde de mest sönder gräsmattorna både här och där. Men de slet även sönder ett av våra små äppelträd för att komma åt äpplena, hoppas, hoppas att trädet klarar sig.


 Helt ärligt så har jag än så länge bara försökt jämka tillbaka tuvorna och trampat till, man vet ju inte om de är tillbaka i natt igen :-(
Men vi har stängt våra grindar, tagit hjälp av familjens stängselexpert och sett över trädgården.
Lite mer nät är uppsatt mot en granne, mest för att se om det stoppar grisarna.


Det stora hålet, vår garageinfart, har försetts med elstängsel på grisnivå.
Nu håller jag tummarna för att grisarna håller sig där de ska, dvs på tallriken och inte i våra trädgårdar. Jag hoppas att jägarna tar sitt ansvar och faktiskt skjuter av de jä..na.

Onsdag och vi fortsätter vår semesterlunk.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Fy farao för dom där grisarna. Hoppas ni får vara ifred nu. Åhh jag skulle gladeligen skjuta om dom kom hit. Oj nu tog jag kanske i lite...Fniss! Men maken kan nog, en gammal jägare. Kraaam Pia