söndag 4 augusti 2019

Små, små steg


Dörr och takskenor på plats, men det är också det vi hunnit med de senaste dagarna :o
Vi har väl lite haft vädrets makter mot oss, om man ska vara ärlig, och ärlig är ju mitt förnamn :-)

Vi fick problem att justera in den ena dörren :o men nu är det tillräckligt bra för att kunna gå vidare, om vädret tillåter vill säga.
Ser ni bönorna i den blå tunnan, svårt att undvika kanske, det är ju inte väldens snyggaste kruka. Men den är funktionell och tillräckligt stor. Så snart jag hittade sniglarna som trodde att jag planterat bönorna åt dem, började bönorna att växa uppåt och nu växer de så man ser det. Fullt med blomknoppar är det också och jag ser fram mot att få se blommorna och äta bönorna vad det lider.


I går eftermiddag kom domedagsmolnen som måste ha tillhört alla sommaroväders urmoder.
Åska och dunder och riktigt häftigt regn under flera timmar. Så till den milda grad att det regnade in både i källaren och  i hallen :o Sen avslutades det hela med en jättesmäll som gjorde halva Småland strömlöst i två och en halv timme :o 
Längsta avbrottet sen de grävde ner vår el efter stormen Gudrun.


Pizzadegen låg på jäsning och nöden har ingen lag!
Första och, förhoppningsvis, sista gången vi tvingas att grädda pizza i grillen :o

I dag är vädret på en helt annan nivå och tio grader kallare än i går, med andra ord hoppas jag att vi slipper det åskoväder de utlovat även idag. Jag håller tummarna för att vi kan fortsätta med växthusstommen, torka ur huset lite, spela några hål golf och avsluta dagen med att fira vår 29:e bröllopsdag <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Grattis till er båda! Åska och regn? Som vanligt är det "väderfritt" här på ön...ja jo det kom en skvätt regn igår, lite bara...
Nu hoppas jag på en skön augustivecka med lite vila och sol...
Kam från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Milda makter! Ja du inte roligt när det regnar in. Det ser ju bra ut med nya växthuset och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge. Pizza på grillen har jag gjort någon gång när vi campat. Minns att det brände lite på botten. Grattis till er bröllopsdag. 💕 Kraaam Pia