tisdag 20 augusti 2019

Inflyttning


Medan regnet öste ner, jag vet inte för vilken gång i ordningen, passade jag på att plocka in några av växterna som stått på altanen hela sommaren.
En av tomaterna och physalisen, som jag för övrigt tänker försöka övervintra, den lär var tvåårig.


De grå trågen är nya och passar perfekt på trappkanten. De har även en filtmatta för att kunna skapa ett fuktigt klimat eller helt enkelt långtidsvattna om man har svårt att hinna vattna om det är varmt ute.
Chilisarna fick plats tillsammans med två minibusktomater och aubergineplantan.
Chilisarna börjar skifta färg, de yttepyttesmå tomaterna är fortfarande gröna och auberginen har faktiskt tre frukter :-)
Helt klart är att de mer värmekrävande växterna tror att sommaren är slut och förbereder sig redan för hösten :-( Hoppas att de låter sina frukter mogna helt innan de vissnar helt.


Vi inte riktigt klara än, lite betongkanter ska putsas, någon list ska korrigeras och lite mer silikontätning. 
Tyvärr regnar det in på ett par ställen och vi förstår inte varför. Vi har skickat bilder till Willab och  bett dem om support.
Dessutom har vi konstaterat att vi ska plocka bort den ena automatiska lucköppnaren, den över sitthörnan. Det blir liksom lite blött när det regnar :o

Tisdag, växthuset är låst och det har slutat regna för stunden, dags att krypa ner och göra kudden sällskap under duntäcket.

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Oj så fint det blev! Mysigt att sitta där och höra regnet...jag undrar om mitt växthus blir klart till 1:advent - förmodligen inte. Mycket nu...
Torsdag och DET känns bra :)
Kram Titti