måndag 19 augusti 2019

Fyra helt ljuvliga


Jag måste ju bara visa slutresultatet från helgens kurs :-)
Tyvärr har jag inga namn på de olika sorterna, men ni får njuta av ljuvligheterna ändå.

Först ut är dotterns helt underbara vita bukett. 


Även nummer två är dotterns kreation, underbart i rosa, aprikos och vitt.


Min varma bukett får samsas med mina rådjur i hallen.


Min kalla bukett i rosa hamnade på matbordet


 Ni kanske redan har förstått att det kommer att odlas dahlior här i Villa Davidsson nästa trädgårdssäsong. Det är verkligen på tiden, vi har inte odlat Dahlior på, säkert, 25 år :o

Måndag och vardagslivet har börjat med "första-arbetsveckan-ångest" de luxe.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina buketter. Kurs? Jag måste ha missat något. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ljuuuvliga buketter! Ja dahlia ska det odlas här också - i mängder och i allsköns färger och former :)
Sensommarkram Titti