tisdag 16 juli 2019

Stålblått i blicken


Stålblå, taggiga och stolta står de där i rabatten, de blå bolltistlarna.

Jag köpte några få dyra, frön för många, många år sedan. Alla tog sig och nu sprider de sig i hela trädgården, även till grannarna (men de får väl rensa tänker jag).
De fungerar som insektsmagneter och är snygga kontraster till dagliljorna.

Tisdag och jag känner att jag tagit slut!
I går slutförde jag något på jobbet, som jag jobbat för sen i september och nu känner jag verkligen att energin är totalt slut. Men det är ju bara tre arbetsdagar kvar eller ungefär så där 22 timmar, sen är det semester även i Villa Davidsson.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

HHärlig blå färg. Håll ut vännen, snart.... Kraaam Pia

Jannibele sa...

Kuletistelen er så flott i denne fargen. Jeg fikk en avlegger for noen år siden og den har allerede vokst seg stor. Heldigvis er det langt til min granne:) Ja, de er virkelig magnet for både bier, humler og sommerfugler.
Riktig god semester etter sluttført arbeidsoppgave. Velfortjent!
Jannicke