lördag 1 juni 2019

En något ändrad plan


Planer är ju till för att utveckla ;-)
Nu när växthuset äntligen är beställt och drömmen faktiskt håller på att förverkligas börjar det bli dags att se över helheten igen.

Söder om det nya stora växthuset (ovanför i bilden) kommer kryddrabatten att hamna, däri ska även ett fikon planteras. Hela ytan väster om huset (höger i bilden) är stenlagd och vi kommer på sikt att lägga om all marksten. Den ytan där trädgårdsmöbeln står är redan belagd med begagnad Öländsk kalksten och vi kommer att byta ut resterande gammal betongsten varefter vi får tag i begagnad sten.

Vi kommer sakta men säkert att läa in hela baksidan av huset med en pergola. Pergola stavas nästan som rosor och lavendel, eller hur ;-) Har svårt att tänka mig något vackrare än honungsrosor med lavendel vid fötterna mot en svart pergola. Givetvis kommer jag att testa även med blåregn i gynnsamt söderläge :-)

Jamen lite så här tänker jag just nu, det kanske är annorlunda i morgon, men då får jag väl rita om igen tänker jag :-)

Första lördagen i juni och officiellt sommar :-)
Ha en fortsatt skön helg <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Pergola med honungsros... åhh så fint. Fin ritning också fast jag fattar inte riktigt men huvudsaken att du gör det. Ha Ha! adet fint. Kraaam Pia