onsdag 1 maj 2019

Sköna maj välkommen


Första maj, en lite konstig dag. Ledig en dag mitt i veckan liksom. Men jag klagar inte ;-)
Medan solen sken passade jag på att kantskära runt vårt lilla Signe Tillish träd. Jag tror att trädet mår bättre utan en massa långt fjolårsgräs runt fötterna. Tror jag ska fylla på med lite näringsrik jord också, men det får bli senare i veckan.


Nästa träd att slippa fjolårsgräset blev vårt lilla Amorosaträd. Samma sak här, lite jord skulle nog inte skada. De små äppelträdens blommor slår snart ut, hoppas att det finns lite insekter då.


Maj är liljekonvaljernas månad och snart är de i blom.


 Match made by nature!
Självsådd körsbär och likaledes självsådd mahonia.


Sylvassa taggar men ack så vackra blommor, goda frukter till höstens gelé (om naturen vill).


Vår gräsmatta har inte många grässtrån kvar efter förra årets torka. Bara massor av mossa och massor av självsådda penséer. 


Avslutar med lite tulpaner framför en av de nyfriserade lavendelbuskarna.

Solen har gått och gömt sig bakom det täta, grå molntäcket. Det blåser lite kyliga västliga vindar och det gäller faktiskt att ta på sig både en och två tröjor mer än i går :o

Första maj och en av de bästa årstiderna är äntligen här :-)
Hjälp mig att hålla tummarna för regn.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Självsått kan bli fantastiska upplevelser, livet och växtkraften är härlig att se.
Ha det gott i maj, vi håller tummarna för lagom mycket regn. ♥

Villa Ryttarängen sa...

Mysig trädgårdstitt hos dig. Jag tycker det är fint att gräva så där runt fruktträd och buskar. Det ser liksom parkaktigt ut. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Så vårfint i din trädgård! Jag hoppas på lite bra väder i helgen så att jag kan ta tag i trädgårdsbiten...idag blåser det mer än friska vindar!!
Kram från Titti