torsdag 9 maj 2019

Riktig favorit


Om jag fick önska mig en enda trädgårdsblomma, utöver de jag har, skulle det bli backsippor. Finns ingen ljuvare. Men jag har provat och de trivs inte riktigt hos oss :-(
Tycker att vi har torrt, men inte tillräckligt torrt. Tycker vi har sandigt, men inte tillräckligt sandigt. Jag får helt enkelt nöja med de jag kan njuta av i naturen :-)


I dag njuter jag inte av några backsippor, idag är det svinkallt men det regnar :-) Så länge det regnar är jag nöjd!

I dag har även antalet parkeringsplatser drastiskt minskat utanför huset. 
Två billängder med sand och grus har lämnats av :-) 
I helgen kan vi minsann styrketräna, både jag och maken ;-)

Torsdag, svinkallt och regn! En brasa och en kopp te i väntan på resten av familjen. Japp, även sonen!
Sonen har sin tränare här i Vissefjärda, det ska tekniktränas in i det sista, innan tävlingssäsongen drar igång på riktigt.

Ha en härlig avslutning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja visst är den fin, backsippan. Jag ar turen att få en planta att ta sig och frodas i vår vägrabatt. Den vi missköter allra mest. Kraaam Pia