fredag 10 maj 2019

Fredagsshopping


Har ni sett något vackrare? Som juveler liksom <3
I dag tog jag mig i kragen och körde till Fiddekulla Trädgård efter jobbet. En småskalig blomstergård, plantskola och trädgårdsbutik precis utanför samhället.


Jag skulle ju bara ha tulpaner ......
Ja, ja, så kan det gå ;-)
Nästa gång åker jag inte dit utan min kamera!


Tulpanerna, precis som alla andra snittblommor de säljer, odlar de själva på sina åkrar. Alltså, ni hör ju! Himmelriket!
Men som sagt, nästa gång åker jag inte dit utan min kamera!


Jag har roat mig med lite omplantering, de nya citrusträden har fått nya krukor och näringsrik jord. Några av de nya plantorna likaså, sen tog jorden slut :o
Får helt enkelt köpa mer jord de närmaste dagarna.
Altanen får numera husera en del av växterna som borde stå antingen i växthuset eller på uteplatsen, men där är ju en byggarbetsplats just nu.


Innanför glaspartiet står hibiskusarna och svettas, kan nästan höra hur de svär över att inte få komma ut ;-)
De tål ju absolut ingen frost, ja inte ens under fem grader, så de får snällt tåla sig lite.


Fredag och jag bakar hamburgerbröd medan maken plockar av vårt växthusgolv från släpvagnen :o
Jodå, ni ska få se, men det tar vi i morgon :-)

Ha en helt underbar fredag och en bra start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Jag vet hur det är! Skulle BARA köpa det...och sen är baksätet fullt :)
Ha en underbar lördag!
Kram Titti